کیست های دهانی و کیست لب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 8 دی 1400
بازدید : 215
نویسنده : mozhgan

در این مقاله به بررسی کیست های دهانی و کیست لب یا همان موکوسل پرداخته ایم ، که شامل مواردی همچون علت پیداش این کیست ها ، علائم و نحوه تشخیص و نحوه درمان آنها است. این مقاله را با افتخار از تخصصی ترین مجله دندانپزشکی ارتودنسی مطالعه بفرمایید.

علت ایجاد کیست

در مرکز موکوسل یک غده بزاقی کوچک قرار دارد ، که باعث بزاق دهان شماست . بزاق شما از طریق غدد بزاقی به داخل دهان انتقال می یابد. در این مشکل، یکی از این کانال ها می تواند آسیب دیده یا مسدود شود. این مشکل اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما بارها و بارها لب یا گونه پایین خود را گاز میگیرید . خوردن ضربه ای به صورت نیز میتواند باعث اختلال در این مجرا ها شود. به خاطر بیاورید که آیا در یک ماه اخیر ضربه ای به سر شما خورده است ؟ مثلا برخورد توپ بسکتبال ، شاید همین علت اصلی کیست شما باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

علائم

 موکوسل ها اغلب در داخل لب پایین شما، لثه ها، سقف دهان یا زیر زبان شما شکل میگیرد. با وجود این علائم زیبایی طرح لبخند نیز به خطر میافتد. متحرک و بدون درد است نرم، گرد، گنبد شکل سطح مرواریدی یا نیمه روشن یا رنگش مایل به قرمز باشد قطر 2 تا 10 میلیمتر داشته باشد

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی پنهان

 آیا با وجود موکوسل میتوان اصلاح طرح لبخند انجام داد؟

دندانپزشکان معمولا تا زمانی که متوجه مشکلات دهان و دندان شما شوند برخی پروسه های دندانپزشکی را در نظر نمیگیرند. برای مثال تا زمان برطرف شدن موکوسل محال است که عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام داده شود زیرا احتمال شکست عمل را بالا میبرد. به طور مشابه انجام پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند نصب ونیر دندان نیز به دلیل اینکه میتواند بدتر شود به تاخیر میافتد. نصب لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و در کل کامپوزیت دندان حتما باید در شرایطی که مشکلات این چنینی وجود ندارد انجام گردد.

درمان موکوسل ها

 از بین بردن غده

پزشک یا دندانپزشک ممکن است از چاقوی جراحی یا لیزر استفاده کند .

ایجاد مجرای جدید

به این روش اصطلاحات marsupialization میگویند. این تکنیک به شکل جدید کانال کمک می کند و به بزاق کمک می کند تا از غده بزاق خارج شود در اصل این عمل بهتر از خارج کردن غده است زیرا برداشتن ساختارهای طبیعی میتواند عملکرد داخل دهان را با مشکل مواجه کند اما بازسازی یا ایجاد مجرای جدید پروسه بهتری است.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com